Katselmukset ja arkistosta tilattavat aineistot

Voit tilata paikkatietoaineistoja Maanmittauslaitoksen avoimesta aineistojen tietopalvelusta.

Kaavakartat löydät kunnan karttapalvelusta.

Voit tilata rakennuspiirustukset ja vanhat rakennusluvat Lupapiste.fi -kaupasta.

Jos et löydä aineistoa myyntipalvelusta, voit tehdä aineiston toimituspyynnön palvelun kautta.

Aineistot lisätään kauppaan noin kahden viikon kuluessa pyynnöstä, riippuen pyydetyn aineiston laajuudesta ja saatavuudesta. Tee tilaus varmistaen, että se koskee haluamaasi kiinteistöä. Katuosoitteen perusteella tehty haku ei välttämättä osu oikeaan kiinteistöön. Aineistopyynnön lisätietoja -kentässä tulee antaa mahdollisimman tarkat tiedot siitä, mitä asiakirjaa tai suunnitelmaa pyyntö koskee.

Rakennusvalvonta ottaa tarvittaessa yhteyttä sinuun sähköpostitse tai puhelimitse saadakseen lisätietoja aineistopyynnöstäsi.
Kun dokumentit ovat saatavilla Lupapiste-kaupassa, saat ilmoituksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Jos pyyntöä ei pystytä toteuttamaan, sinulle ilmoitetaan asiasta. Palvelupyyntö on sinulle maksuton.

Mikäli et tiedä, onko rakennuksesi loppukatselmoitu tai onko rakennuslupasi vanhentunut, ole yhteydessä rakennusvalvontaan asian selvittämiseksi.

Luvan voimassaolon päätyttyä pidetty katselmus on maksullinen. Ota yhteyttä rakennusvalvontaan, jotta voidaan arvioida, miten kyseisessä tapauksessa toimitaan. Rakennusvalvonta arvio millä edellytyksillä loppukatselmus voidaan suorittaa, vai tuleeko hakea uutta lupaa rakennustöiden loppuunsaattamiseksi.

Rakennusvalvonnan katselmuksen voit tilata rakennusvalvonnan sähköisen ajanvarauksen kautta.
Katselmus – tilaus

Katselmuksen voi tilata myös osoitteesta rakennusvalvonta@palkane.fi.