Tänään julkaistaan Kangasalan, Kuhmoisten ja Pälkäneen kuntien yhteinen matkailualue. Yhtenäisen matkailualueen vahvistaminen ja yhteismarkkinointi tuovat lisäpotkua alueen matkailuun.
Yhteisessä matkailun kehittämisessä on saavutettu virstanpylväs alle vuodessa. Yhtenäisen matkailualueen tuotoksena on syntynyt Lakeland Villages -brändi. Uusi matkailualue tuo esiin alueen luonnonläheisyyttä ja kylien ympärille rakentuvaa matkailukulttuuria. Metsien ja maalaismaisemien ympäröimät kylät, jotka löytyvät järvien rannoilta, toimivat alueen määritelmänä. Elämän pienistä iloista nauttiminen ja yhteisistä hetkistä iloitseminen ovat brändin ytimessä. 13.2.2024 julkaistava matkailualuebrändi lanseerataan lapsiperheille suunnatussa hiihtolomakampanjassa.
”Yhtenäisellä matkailualuebrändillä halutaan tuoda esille aluetta laajempana kokonaisuutena, joka täydentää alueen nykyisiä matkailubrändejä” kertoo projektipäällikkö Mesi Lähteenkorva.
Matkailubrändin suunnittelu ja taustat
Yhteisellä matkailualuebrändillä halutaan tavoitella niin kansainvälisiä kuin lähialueen matkailijoita kansainvälisellä otteella. Prosessissa on huomioitu kuntien olemassa olevat strategiat, Pirkanmaan matkailun alueorganisaatio Visit Tampereen sekä valtakunnallisen matkailuorganisaatio Visit Finlandin matkailun suuntaviivat. Brändissä halutaan tuoda esille Kangasalan, Pälkäneen ja Kuhmoisten matkakohteita, joissa vierailijat pääsevät alkuperäisen aitouden äärelle. Matkailualueella kylät eivät ole vain paikkoja kartalla, vaan mielentila, jossa nautitaan elämästä rennosti ja rehellisesti yhdessä muiden kanssa. Alueelle halutaan toivottaa kaikki tervetulleiksi juuri sellaisina kuin he ovat. Ihmisten kohtaamiset ja yhteiset hetket rikastuttavat jokaisen lomakokemuksia. Lakeland Villages tarjoaa alueen täynnä tarinoita, historiaa ja kulttuurikosketuksia kohteiden sekä tapahtumien muodossa. Matkailijoita halutaankin rohkaista uteliaisuuteen ja antaa sattumalle mahdollisuus rikastuttaa matkamuistoja.
Yhtenäisen matkailualueen ensiaskeleet
Hiihtolomaan keskittyvä digikampanja on uuden matkailualueen ensimmäinen ulostulo. Yhtenäinen matkailualue näyttäytyy Kangasalan, Kuhmoisten ja Pälkäneen omilla matkailusivustoilla erillisinä nostoina. Laajempi kesäkampanja toteutetaan kattavammalla panoksella niin matkailijoita kuin alueen kausiasukkaita ajatellen. Monikanavainen kampanja yhdistettynä muihin mediayhteistöihin tuo matkailualuetta esille monipuolisesti tulevana kesänä. Vuoden aikana toteutettavat projektin muut osa-alueet tulevat jatkamaan yhteisbrändin vahvistamista. Markkinointi ja näkyvyys ovat luonnollisesti kuitenkin vahvassa roolissa kaikissa toimenpiteissä.
“Yhtenäisen matkailualueen rakentaminen on pitkäjänteinen prosessi, joka vaatii aikaa kehittyä”, kiteyttää Lähteenkorva.
Lisätiedot:
Mesi Lähteenkorva
projektipäällikkö
Business Kangasala
p. 041 732 1757
mesi.lahteenkorva@businesskangasala.fi
Lakeland Villages -esittely Visitin Pälkäneen sivuilla.